INFORMACJE OGóLNE

Plan pracy gr 4

Wrzesień 20th, 2015 Brak komentarzy

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA GRUDZIEŃ 2018

  1. Co robić w zimne dni?
  • Poznanie pracy górników, elementów stroju, tradycji świętowania Barbórki
  • Poznanie właściwości węgla i przedmiotów, przy produkcji których jest potrzebny
  • Dzielenie się radością w trakcie oczekiwania i goszczenia Świętego Mikołaja
  • Zrozumienie, dlaczego ważne jest pomaganie biednym ludziom
  1. Nadeszła Zima
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwrócenie uwagina koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
  • poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne
  • poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie.
  1. 3. Coraz bliżej święta
  • Przypomnienie świątecznych zwyczajów i potraw
  • Prezentacja piosenek i układów tanecznych o tematyce świątecznej
  • Doskonalenie umiejętności wykonywania obliczeń w zakresie 10
  • Poznanie substancji rozpuszczalnych i nierozpuszczalnych w wodzie
  1. Święta tuż, tuż
  • kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości.
  • Wspominanie chwil spędzonych z rodziną

Język angielski:

Poznanie piosenki „I’m a littlesnowman”

Poznanie sportów zimowych

Oczekiwanie na Świętego Mikołaja z piosenką „Santa Claus is coming to town”

Składanie życzeń przy pomocy piosenki „We wish you a merryChristmas”

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA LISTOPAD 2018

  1. Zimna deszczowa jesień
  • Rozwijanie mowy;
  • Poznawanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących nam podczas jesiennych spacerów;
  • Rozwijanie umiejętności liczenia;
  • Rozwijanie sprawności manualnej;
  • Umuzykalnienie dzieci.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej w czasie zabaw ruchowych, spacerów
  1. Urządzenia elektryczne
  • Naśladuje odgłosy wybranych urządzeń elektrycznych.
  • Wymienia nazwy czynności wykonywanych przez urządzenia elektryczne.
  • Rozwiązuje zagadki na temat urządzeń elektrycznych.
  • Bawi się przy zabawach umuzykalniających.
  • Reaguje odpowiednim ruchem na dźwięki – ciche i głośne.

3.A deszcz pada i pada

  • Dziecko rozpoznaje i nazywa typowe dla późnej jesieni zjawiska atmosferyczne. Zna znaczenie pojęcia słota, mżawka, kapuśniaczek, wiatr
  • Określa położenie parasola względem krzesełka posługując się pojęciami na, pod, obok, między, za, przed.
  • Usprawnia narządy mowy poprzez naśladowanie odgłosów deszczu i wiatru.
  • Rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych
  1. Zdrowie naszym skarbem
  • Opisuje pożądane zachowanie w trakcie wystąpienia zagrożenia
  • Wymienia sposoby dbania o własne zdrowie
  • Charakteryzuje zawody związane z pielęgnowaniem zdrowia
  • Wie, dlaczego powinno dbać o zęby.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ 2018

  1. Witamy w przedszkolu
  • Współtworzenie pozytywnych relacji w grupie,
  • Zapoznanie się z nową salą w przedszkolu,
  • Rozpoznawanie swoich znaczków w szatni
  • Udział w zabawach integracyjnych.

 

  1. Przedszkole – drugi dom
  • Rozwijanie relacji między dziećmi opartych na wzajemnej akceptacji
  • Przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad
  • Współdziałanie podczas wspólnych zabaw, gier i tańców
  • Rozwijanie umiejętności dłuższej koncentracji  uwagi

 

  1. 3. Moja droga do przedszkola
  • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego
  • Poznawanie zasad bezpieczeństwa na drodze
  • Poznawanie pojazdów i ich charakterystycznych cech
  • Zachęcanie do przyglądania się otoczeniu pod czas drogi do przedszkola
  • Ćwiczenia w przeliczaniu, klasyfikowaniu, segregowaniu

 

  1. Jesień w lesie
  • Poznawanie nazw drzew w najbliższym otoczeniu
  • Rozpoznawanie drzew po ich owocach i liściach
  • Poznawanie zwierząt występujących w lesie
  • Doskonalenie narządów mowy, prawidłowego artykułowania głosek, konstruowania zdań

 

Język angielski:

  • Hello – goodbye
  • potrafi przywitać się oraz pożegnać w języku angielskim;
  • rozumie treść piosenek na rozpoczęcie i zakończenie zajęć;
  • reaguje na proste polecenia nauczyciela wydawane w języku angielskim.
  • My toys
  • potrafi ze zrozumieniem zaśpiewać piosenki na rozpoczęcie i zakończenie zajęć;
  • pamięta nazwy zabawek (doll, car, teddy) oraz emocji/stanów (sad,happy);
  • rozumie proste polecenia i na nie reaguje.
  • Mess makes me sad
  • pamięta wprowadzone na wcześniejszych zajęciach

wyrazy i wyrażenia;

  • słucha historyjki i rozumie jej treść z kontekstu;
  • odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanej historyjki.
  • Stop and go!
  • wyraża ruchem rozumienie prostych poleceń;
  • reaguje na sygnał przekazany w języku angielskim;

• integruje się z grupą przy pomocy zabaw ruchowych.

Tags:

About the author

Nauczyciel w grupie V

PARADA SMOKÓW 2019 – filmik
PARADA SMOKÓW 2019 – filmik

Brak komentarzy

Rekrutacja uzupełniająca
Rekrutacja uzupełniająca

Brak komentarzy

METODA PROJEKTU – ROŚLINY
METODA PROJEKTU – ROŚLINY

Brak komentarzy

DNI ADAPTACYJNE
DNI ADAPTACYJNE

Brak komentarzy

UWAGA
UWAGA

Brak komentarzy

PODPISYWANIE WOLI PRZYJĘCIA DZIECKA NA DYŻUR WAKACYJNY W MIESIĄCU LIPCU – dzieci z innych przedszkoli
PODPISYWANIE WOLI PRZYJĘCIA DZIECKA NA DYŻUR WAKACYJNY W MIESIĄCU LIPCU – dzieci z innych przedszkoli

Brak komentarzy