Oferta przedszkola
Koncepcja pracy
Koncepcja Samorządowego Przedszkola nr 77 w Krakowie (dokument)
GŁÓWNE CELE NASZYCH DZIAŁAŃ:
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach;
- wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych dzieciom w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji;
- rozwijanie umiejętności społecznych niezbędnych do budowania poprawnych relacji z dziećmi i dorosłymi;
- stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej, zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i grach sportowych;
- troska o zdrowie i sprawność fizyczną dzieci, zachęcanie ich do udziału w zabawach i grach sportowych;
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
- wprowadzanie dzieci w świat wartości estetycznych oraz rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne, sztuki plastyczne;
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także wzbogacanie wiadomości i rozwijanie umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
Organizujemy zajęcia otwarte dla Rodziców, dzięki którym Rodzic ma okazję zobaczyć swoją pociechę w czasie nauki i zabawy na tle grupy rówieśniczej.
Kilka razy w roku dzieci biorą udział w wycieczkach plenerowych (Kopalnia soli w Bochni, w Wieliczce, do fabryki cukierków, gospodarstw agroturystycznych- Czesław, do Rogatego Rancza, do Jerzmanowic i Jaskini Nietoperza oraz Jaskini Wierzchowskiej, starsze grupy do podziemi Rynku w Krakowie).
Aktywnie uczestniczymy w różnego rodzaju akcjach charytatywnych. Naszą szczególną troską otaczamy bezpańskie psy i koty ze schroniska w Harbutowicach i raz w roku przekazujemy im zebraną karmę w formie Gwiazdki dla ZWIERZAKA. Jesteśmy również otwarci na działalność stowarzyszenia Dobromir i raz w roku umożliwiamy im zorganizowanie w naszym przedszkolu jednej z akcji, bierzemy udział w ogólnopolskiej akcji Góra Grosza.
Dzieci biorą udział w lekcjach edukacyjnych w muzeach: Narodowym, Historycznym.
Organizujemy „DNI OTWARTE” w ramach programu adaptacyjnego przedszkola dla Rodziców dzieci 3-letnich.
Organizujemy na terenie przedszkola
lekcje poglądowe z zakresu muzyki poważnej, doświadczeń chemicznych oraz nowość w tym roku szkolnym: Fizyka dla smyka.
Współpracujemy z instytucjami oświatowymi:
Domami Kultury,
Samorządowymi Przedszkolami,
Komendą Wojewódzką Policji w Krakowie,
Publiczną Biblioteką na ul. Królewskiej,
Szkołami Podstawowymi nr 93, 12 oraz 5.
Program adaptacji w przedszkolu
Drodzy Rodzice!
Stworzyliśmy program adaptacji dziecka w przedszkolu, który opiera się na zasadzie współpracy przedszkola z rodziną przyszłego wychowanka, nawiązanej przed rozpoczęciem jego edukacji.
Działania w tym programie zmierzają do poszerzenia wiedzy wśród rodziców o problemach emocjonalnego funkcjonowania małego dziecka.
Naszym celem jest pomóc rodzicom i przygotować ich do niesienia pomocy swoim dzieciom w przekroczeniu progu dom – przedszkole.
1. Rodzice powinni cieszyć się i wykazywać zadowolenie z każdego przejawu samodzielności dziecka:
- nie poprawiajcie, nie strofujcie,
- nie pomagajcie dziecku nadmiernie, gdyż grozi to wyuczeniem bezradności.
2. Rodzice powinni zachować cierpliwość:
- chwalcie dziecko za wysiłek,
- zachęcajcie do wykonywania czynności, cierpliwie czekajcie na sukces,
- okazujcie spokój podczas rozstania z dzieckiem.
3. Być systematycznym i konsekwentnym:
- pomoże to między innymi w przekształceniu czynności samoobsługowych w nawyki,
- rodzice powinni być konsekwentni w podjętej decyzji o uczęszczaniu przez dziecko do przedszkola
Adaptację ułatwia
- racjonalne podjęcie decyzji
- pozytywne myślenie o placówce (zaufanie do personelu)
- poznanie placówki przez dziecko
- wcześniejsze dostarczenie dziecku doświadczeń przebywania z innymi dorosłymi , bycia bez mamy
- umożliwienie kontaktów z innymi dziećmi
- usamodzielnienie dziecka
- stopniowe przyzwyczajanie dziecka do placówki (krótki czas pobytu, bez leżakowania)
- towarzyszenie dziecku
- akceptacja dziecka i zrozumienie jego stresu, wspieranie go
- okazywanie spokoju, poczucia bezpieczeństwa podczas rozstania
- czas na bycie z dzieckiem po odebraniu go z przedszkola
- ujednolicenie rytmu życia w przedszkolu i w domu
Adaptację utrudnia
- niepewność decyzji
- brak zaufania do placówki, podejrzliwość wobec personelu
- wyrzuty sumienia, niepokój, lęk, poczucie zagrożenia
- nieznajomość placówki
- brak doświadczeń społecznych w kontaktach z innymi dorosłymi i dziećmi
- nadopiekuńczość, wyręczanie dziecka w czynnościach związanych z samoobsługą
- „rzucenie na głęboka wodę” – pełny wymiar godzin
- straszenie ciociami
- pośpiech, zdenerwowanie, zabieganie, brak czasu dla dziecka
- brak zrozumienia dla trudnych zachowań dziecka, obrażanie się na dziecko, odrzucenie
Program nauczania
PRZEDSZKOLNY ZESTAW PROGRAMÓW NAUCZANIA OBOWIĄZUJĄCY W ROKU SZKOLNYM 2019/2020
1. Program edukacji przedszkolnej
wspomagający rozwój aktywności dzieci „Nasze Przedszkole”
Autorzy: Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska
ISBN 978-83-7491-268-6
Wydawnictwo MAC Kielce
Otrzymał numer dopuszczenia P77-01-2013
Podstawa prawna:
1. Art. 33 i 34 Ustawy z dnia 07.09.1991 r. o systemie oświaty (tj. z 1996r. Dz. U. Nr 67, poz. 329 z późn. zm.), Art. 41 ust. 1 i 2, art. 64 ust. 1,2,3,4 ustawy z dnia 7.09.1991 o systemie oświaty (tj. Dz. U. z 1996r. Nr 67, poz. 329 z późn. zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23.12.2008r. ws.podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009r. Nr 4, poz. 17).
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 06.01.2009r. ws. dopuszczenia do użytku szkolnego programów wychowania przedszkolnego, programów nauczania i podręczników oraz cofania dopuszczenia (Dz. U. Nr 25, poz. 220).
2. Roczny Plan Pracy Samorządowego Przedszkola nr 77 na rok szkolny 2019- 2020
DZIAŁANIA ROCZNE DO KONCEPCJI PRACY SAMORZĄDOWEGO PRZEDSZKOLA NR 77
MAŁY PRZEDSZKOLAK W WIELKIM ŚWIECIE
Zadania do realizacji:
- Zapoznanie z symbolami, ważnymi rocznicami, instytucjami, które posiadają istotne znaczenie dla funkcjonowania państwa Polskiego.
- Przygotowanie dzieci do aktywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym i kształtowania postaw patriotycznych.
- Zdobywanie wiedzy na temat kultury i tradycji w innych państwach.
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania odmienności i piękna całego świata
- Budzenie ciekawości poznawczej świata.
- Kształtowanie szacunku dla najbliższych.
- Kształtowanie szacunku do innych narodów i mniejszości narodowych.
- Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym, technicznym, poznanie fauny i flory różnych krajów świta.
- Rozbudzanie zainteresowania naszym regionem.
- Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.
- Rozumienie pojęcia: Unia Europejska, Europa, Świat, Kontynent.
- Obserwowanie piękna przyrody w różnych krajach, o różnych porach roku.
- Poznanie klimatów dla poszczególnych państw – respektowanie sił natury.
- Wzbogacanie zakresu pojęć.
- Rozwijanie fantazji.
- Rozwijanie mowy.
- Dostarczanie wiadomości na temat najbliższego i dalszego otoczenia, współżycia i współdziałania w grupie oraz kształtowanie postaw.
- Kształcenie umiejętności porozumiewania się, zawierania kompromisów.
- Wyrażanie swoich przeżyć i wiedzy o otaczającym świecie. Próby ukazywania akcji, przedstawienia ludzi, zwierząt, roślin rzeczy i zjawisk w pracach inspirowany literaturą, muzyką, obrazem, nastrojem, przeżytym doświadczeniem itp.
KSZTAŁTOWANIE POSTAWY SZACUNKU DO SWOJEGO KRAJU I ŚWIATA
Działania |
Termin |
Osoba odpowiedzialna |
Grupy |
Wykorzystanie literatury i artykułów z czasopism pedagogicznych do planowania działań w zakresie poznawania państw świata. |
IX-VI |
Wszystkie nauczycielki |
I,II,III,IV,V, VI |
Założenie kącika „Małego Odkrywcy/Podróżnika” – gromadzenie eksponatów, fotografii, wytworów dotyczących poznawanych krajów, itp., systematyczne doposażanie |
Od XI |
Wszystkie nauczycielki |
I,II,III,IV,V,VI |
Poznajemy Kraje Świata | |||
Panowanie i realizowanie działań w ciągu całego roku z uwzględnieniem poniższych zagadnień:
– wykonanie albumu o wszystkich poznanych państwach.
– dziecięcy festiwal Eurowizji, – słuchanie Koncertu Zjednoczonej Europy.
|
X – VI |
Wszystkie nauczycielki |
I,II,III,IV,V,VI |
– mapa świata z zaznaczonym państwem, o którym będzie mowa w danym miesiącu – flagi, godła – instytucje unijne
|
X – VI X- VI |
Madeja Kinga
Wrońska Agnieszka Klucznik – Hajto Teresa Działania w salach – wszystkie nauczycielki |
IV, V,VI Wszystkie grupy |
Zorganizowanie międzygrupowego turnieju wiedzy o poznanych krajach– quiz wiedzy. |
IV-V |
Szlachta Anna, Agnieszka Wrońska |
IV,V,VI |
Kształtowanie postaw proekologicznych |
|||
Wyrabianie pozytywnego stosunku do zwierząt i roślin poprzez pogadanki, podawanie przykładów właściwych zachowań korzystając z literatury dziecięcej. |
X-XI III-IV |
Wszystkie nauczycielki |
I,II,III,IV,V,VI |
Wdrażanie do segregacji odpadów – umieszczenie w każdej sali pojemników w odpowiednich kolorach do segregacji śmieci (papier, plastik, szkło). Wykorzystywanie surowców wtórnych do prac dzieci. |
Cały rok szkolny |
Wszystkie nauczycielki |
I,II,III,IV,V,VI |
Prowadzenie w ogrodzie mini ogródka warzywnego oraz rabatek kwiatowych. | III-VI | Wszystkie nauczycielki | I,II,III,IV,V,VI |
Gromadzenie w salach materiałów przyrodniczych (kasztany, żołędzi itp.), wykonywanie prac „Dary natury” |
X-XI | Wszystkie nauczycielki | I,II,III,IV,V,VI |
Obcowanie z przyrodą poprzez zabawy, wycieczki, spacery, obserwowanie zjawisk występujących w danej porze roku w różnych środowiskach przyrodniczych. | Cały rok szkolny | Wszystkie nauczycielki | I,II,III,IV,V,VI |
Udział w akcji „Dokarmiamy ptaki zimą”. | XII-II | Wszystkie nauczycielki | I,II,III,IV,V,VI |
· Systematyczne prowadzenie zajęć o tematyce ekologicznej we wszystkich grupach wiekowych: – co nam dają drzewa? – jak dbać o czyste powietrze? – woda źródłem życia – warzywa i owoce dbają o nasze zdrowie · Zabawy matematyczne w poszczególnych grupach z wykorzystaniem materiału przyrodniczego (kasztany, żołędzie, szyszki, liście itp.) · Zabawy z wykorzystaniem: labiryntu, ścieżki ekologiczno-edukacyjnej, toru przeszkód w ogrodzie przedszkolnym oraz tablic edukacyjnych · Ułożenie i ekspozycja w holu przedszkola na tablicach poszczególnych grup Kodeksu Zdrowego Stylu Życia – forma: plakat · Gromadzenie w kącikach czytelniczych atlasów przyrodniczych i literatury poszerzającej wiedzę z zakresu dbania o środowisko. |
Cały rok szkolny |
Wszystkie nauczycielki |
I,II,III,IV,V,VI |
Kształtowanie postawy tolerancji i szacunku do innych |
|||
· Organizowanie zajęć i zabaw związanych z tematyką dotyczącą przestrzeganie norm i zachowań regulujących współżycie w grupie i gwarantujących dzieciom dobre samopoczucie w przedszkolu.
· Organizowanie zajęć edukacyjnych i dotyczących tolerancji i szacunku dla osób niepełnosprawnych, starszych, odmiennych rasowo i kulturowo oraz zwierząt. · Przeprowadzenie cyklu zajęć na temat praw dziecka. · Opracowanie wspólnie z dziećmi oddziałowych kodeksów grzecznego przedszkolaka uwzględniając m.in. Prawo dziecka i poszanowanie odmienności innych ludzi. · Tworzenie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych. · W czasie zajęć i zabaw dawania dzieciom okazji do zdobywania doświadczeń w mówieniu oraz „byciu słuchanym”. · Podejmowanie z dziećmi działań na rzecz grupy i przedszkola oraz prac społeczno-użytecznych np. w formie dyżurów wykonywaniu dekoracji · Wzajemne prezentowanie przedstawień na różne uroczystości – integrowanie całej społeczności przedszkolnej. · Realizacja zajęć o emocjach „Wiem co czuję – podróż do krainy emocji” |
X-XI |
Wszystkie nauczycielki |
I,II,III,IV,V,VI |
Kalendarium imprez i uroczystości
KALENDARZ IMPREZ I UROCZYSTOŚCI ORGANIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU W ROKU SZKOLNYM 2019/2020 (podane terminy mogą ulec niewielkim zmianom)
Lp. |
Rodzaj imprezy
|
Termin |
1. |
„Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka”
|
20.09.2019r. |
2. |
„Dzień Edukacji Narodowej” – występy okolicznościowe dla wszystkich pracowników przedszkola.
|
14.10.2019r. |
3. |
Pasowanie na przedszkolaka – uroczystość połączona z występami dzieci grupy I i II
|
23.10. 2019r. |
4. |
„Dzień Małego Polaka” – występy z okazji Święta Niepodległości
|
08.11.2019r. |
7. |
„Czary mary, hokus pokus”- zabawy i wróżby andrzejkowe dla dzieci.
|
29.11. 2019r. |
8. |
Spotkanie ze Świętym Mikołajem.
|
06.12.2019r. |
9. |
„Świąteczny czas” – rodzinne spotkania przy choince połączone z warsztatami plastycznymi.
|
9.12 -13.12.2019r. |
10. |
Świąteczne spotkanie dla wszystkich pracowników przedszkola.
|
19.12.2019r. |
11. |
Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka – spotkania w grupach.
|
20.01.-24.01.2020r. |
13. |
Bal karnawałowy dla wszystkich dzieci. |
18.02.2020r. |
14. |
Dzień promocji przedszkola – zorganizowane dla dzieci, które od września będą uczęszczać do naszego przedszkola.
|
12.03.2020r. |
15. |
I Dzień Wiosny.
|
21.03.2020r. |
16. |
„Wielkanocny czas” – rodzinne spotkania połączone z warsztatami plastycznymi.
|
30.03.-03.04. 2020r. |
17. |
Pisanki jajka malowane – spotkanie świąteczne z pracownikami przedszkola połączone z występami
|
03.04.2020r. |
19. |
Święto Flagi – występy patriotyczne.
|
29.04.2020r. |
21. |
Dzień Rodziny – piknik w ogrodzie połączony z występami dzieci. Dzień Dziecka – impreza w ogrodzie.
|
23.05.2020r. |
28. |
Uroczyste zakończenie roku szkolnego we wszystkich grupach.
|
18.06.2020r. |
Zajęcia dodatkowe
Zajęcia dodatkowe (cykliczne) opłacane z budżetu Gminy Kraków w roku szkolnym 2019/2020
TANIEC TOWARZYSKI (Andrzej Ganda) – WTOREK |
|
Grupa 1 | 14:30 – 14:45 |
Grupa 2 | 14:45 – 15:00 |
Grupa 3 | 15:00 – 15:15 |
Grupa 4 | 13:30 – 14:00 |
Grupa 5 | 13:00 – 13:30 |
Grupa 6 | 12:30 – 13:00 |
RYTMIKA (mgr Magdalena Korpak) – PIĄTEK |
|
Grupa 1 | 9:15 – 9:30 |
Grupa 2 | 9:30– 9:45 |
Grupa 3 | 10:15 – 10:30 |
Grupa 4 | 9:45 – 10:15 |
Grupa 5 | 10:30 – 11:00 |
Grupa 6 | 11:00 – 11:30 |
RELIGIA (mgr Marzena Karcz- Meller) – WOREK i CZWARTEK |
|
Grupa 6 | 12:30 – 13:00 (CZWARTEK) 8:30 – 9:00 (WTOREK) |
GIMNASTYKA KOREKCYJNA (mgr Andrzej Skop) – PONIEDZIAŁEK |
|
Grupa 1
Grupa 2 Grupa 3 Grupa 4 |
9:30 – 9:50 / 9:50 – 10:10
10:10 – 10:30 / 10:30-10:50 13:20 – 13:40 /13:40 – 14:00 10:50 – 11:20 / 11:50-12:20 |
Grupa 5 | 14:30 – 15:00 / 15:00-15:30 |
Grupa 6 | 12:20 – 12:50 /12:50 – 13:20 |
JĘZYK ANGIELSKI |
|
Grupa 1 | codziennie |
Grupa 2 | 2x tydzień |
Grupa 3 (mgr Małgorzata Kołacz) | WTOREK I CZWARTEK |
Grupa 4 | codziennie |
Grupa 5 | codziennie |
Grupa 6 | codziennie |
ZAJĘCIA DLA CHĘTNYCH DZIECI Z GRUP STARSZYCH:
KÓŁKO PLASTYCZNE „MALI ARTYŚCI” |
|
PONIEDZIAŁEK – co 2 tygodnie – Małgorzata Kołacz | 15:30 – 16:30 |
KÓŁKO MUZYCZNE |
|
Kinga Madeja | |
KÓŁKO PROGRAMOWANIA |
Agnieszka Wrońska Piątek 12:20 – Agata Woińska |
Plan dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
DZIECI MŁODSZE: GR I, II
6:30 – 8:45 | Schodzenie dzieci
Dzieci organizują swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, przestrzegają przyjętych w grupie zasad, pomagają w porządkowaniu sali, pielęgnowaniu roślin, dbają o estetykę otoczenia. Wyrównują deficyty rozwojowe oraz rozwijają zdolności, podejmują działania związane z przygotowaniem pomocy do zajęć, rozwijają sprawność ruchową podczas ćwiczeń porannych. Przygotowują się do śniadania – kształtują czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne. |
8:45 – 9:15 | I śniadanie
Dzieci przezwyciężają uprzedzenia do niektórych potraw; rozwijają umiejętności samoobsługowe, podejmują próby porządkowania po posiłku, celebrują posiłki poprzez kulturalne i spokojne ich spożywanie, połączone z nauką posługiwania się sztućcami, poznają różne potrawy, ich walory odżywcze oraz zdrowotne, |
9:15 – 9:30 | Zajęcia organizowane przez nauczyciela z całą grupą
Dzieci uczestniczą w zajęciachsprzyjające nabywaniu doświadczeń w obszarze fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym, zabawach ruchowych rytmicznych, muzycznych. Rozwijają zainteresowania oraz zamiłowania i zdolności twórcze. |
9:30 – 11:30 | Bawią na świeżym powietrzu: na spacerach, w ogrodzie przedszkolnym, prowadzą obserwacje przyrodnicze.
Organizują zabawy indywidualne i zespołowe, realizując swoje zainteresowania, podejmują zabawy z własnej inicjatywy. Uczestniczą w zajęciach dodatkowych. Przygotowują się do II śniadania – kształtują czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne. |
11:30 – 12:00 | II śniadanie |
12:00 – 14:00 | Odpoczywają na leżakach: słuchają czytanych przez nauczycielki bajek, muzyki relaksacyjnej.
Przygotowują się do obiadu – kształtują czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne. |
14:00 – 14:45 | Obiad |
14:45 – 17:30 | Podejmują zabawy wynikające z własnej zainteresowań, organizują swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela.
Dbają o estetykę otoczenia. Wyrównują deficyty rozwojowe oraz rozwijają zdolności. Uczestniczą w zajęciach dodatkowych. Rozwijają sprawność ruchową podczas zabaw ruchowych w przedszkolu lub w ogrodzie. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
DZIECI STARSZE: GR III, IV, V, VI
6:30 – 8:45
|
Schodzenie dzieci
Dzieci organizują swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, przestrzegają przyjętych w grupie zasad, pomagają w porządkowaniu sali, pielęgnowaniu roślin, dbają o estetykę otoczenia. Wyrównują deficyty rozwojowe oraz rozwijają zdolności, podejmują działania związane z przygotowaniem pomocy do zajęć, rozwijają sprawność ruchową podczas ćwiczeń porannych. Przygotowują się do śniadania – kształtują czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne. |
8:45 – 9:15
|
I śniadanie
Dzieci przezwyciężają uprzedzenia do niektórych potraw; rozwijają umiejętności samoobsługowe, porządkują po posiłku, celebrują posiłki poprzez kulturalne i spokojne ich spożywanie połączone z nauką posługiwania się sztućcami, poznają różne potrawy, ich walory odżywcze oraz zdrowotne, |
9:15 – 10:15 | Zajęcia organizowane przez nauczyciela z całą grupą
Dzieci uczestniczą w zajęciachsprzyjające nabywaniu doświadczeń w obszarze fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym, zabawach ruchowych rytmicznych, muzycznych. Rozwijają zainteresowania oraz zamiłowania i zdolności twórcze. Uczestniczą w zajęciach dodatkowych. |
10:15 – 11:30 | Bawią na świeżym powietrzu: na spacerach, w ogrodzie przedszkolnym, prowadzą obserwacje przyrodnicze.
Organizują zabawy indywidualne i zespołowe, realizując swoje zainteresowania, podejmują zabawy z własnej inicjatywy. Uczestniczą w zajęciach dodatkowych. Przygotowują się do II śniadania – kształtują czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne. |
11:30 – 12:00 | II śniadanie |
12:00 – 14:00 | Odpoczywają w trakcie zabaw o charakterze odprężającym, muzyce relaksacyjnej,słuchają czytanych przez nauczycielki pozycji z literatury dla dzieci.
Uczestniczą w zajęciach kierowanych przez nauczyciela, zabawach podejmowanych z własnej inicjatywy. Biorą udział w zajęciach dodatkowych, religii (gr. V i VI). Przygotowują się do obiadu – kształtują czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne. |
14:00 – 14:45 | Obiad |
14:45 – 17:30 | Podejmują zabawy wynikające z własnych zainteresowań, organizują swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela.
Dbają o estetykę otoczenia. Wyrównują deficyty rozwojowe oraz rozwijają zdolności. Uczestniczą w zajęciach dodatkowych. Rozwijają sprawność ruchową podczas zabaw ruchowych w przedszkolu lub w ogrodzie. |
About the author administracja
Nauczyciel w grupie V