GRUPA 2

Wrzesień 5th, 2014 Brak komentarzy
KOMPETENCJE DZIECKAINFORMACJEZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE

Kompetencje dziecka w wieku 4 – 5 lat

Dziecko w wieku 4 i 5 lat:

  • Używa zwrotów grzecznościowych.
  • Pomaga w porządkowaniu zabawek.
  • Rozumie potrzeby innych dzieci.
  • Uznaje prawa innych dzieci w zabawie i uprzejmie zachowuje się w stosunku do kolegów.
  • Rozumie znaczenie koleżeństwa, dobroci.
  • Jest opiekuńczy w stosunku do innych dzieci.
  • Rozpoznaje dobre uczynki.
  • Przestrzega umów panujących w grupie.
  • Rozpoznaje godło i barwy narodowe.
  • Wie, jak nazywa się nasze miasto.
  • Sygnalizuje swoje oddalenie od grupy.
  • Zna swoje imię i nazwisko.
  • Stosuje zasadę mówienia umiarkowanym głosem.
  • Rozumie konieczność dbania o swoje zdrowie.
  • Samodzielnie ubiera się i rozbiera.
  • Dba o czystość osobistą.
  • Kulturalnie spożywa posiłki.
  • Prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne.
  • Potrafi stać na jednej nodze.
  • Czworakuje w przód, w tył.
  • Rzuca do celu.
  • Przeskakuje przez narysowane linie, szarfy.
  • Rozpoznaje zwierzęta i ptaki.
  • Zna nazwy pór roku.
  • Zna nazwy kwiatów spotykanych w otoczeniu.
  • Określa zjawiska charakterystyczne dla pór roku.
  • Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta.
  • Nazywa drzewa w najbliższym otoczeniu.
  • Swobodnie porozumiewa się z dziećmi.
  • Swobodnie prowadzi rozmowę z nauczycielką.
  • Opowiada obrazek w sposób szczegółowy.
  • Słucha wypowiedzi kolegów, koleżanek.
  • Posiada bogaty słownik bierny i czynny.
  • Wypowiada się pełnymi zdaniami.
  • Kontroluje swoje wypowiedzi.
  • Prowadzi rozmowy z użyciem poprawnych form gramatycznych.
  • Dokonuje złożonych operacji myślowych: porównuje, wyodrębnia, klasyfikuje, dokonuje analizy i syntezy.
  • Dba o kulturę słowa.
  • Dokonuje autoprezentacji.
  • Rozwiązuje zagadki.
  • Składa obrazek złożony z części.
  • Rozpoznaje odgłosy: zwierząt, pojazdów, dochodzące z otoczenia.
  • Tworzy rymy.
  • Dobiera w pary słyszane wyrazy: półka – bułka, paczka – kaczka, teczka -beczka, rak – mak, pasek – piasek…
  • Sprawnie reaguje na mechaniczne sygnały dźwiękowe w zabawach ruchowych.
  • Z zainteresowanie słucha utworów literackich.
  • Dzieli wybrane wyrazy na sylaby.
  • Rysuje po śladzie.
  • Prawidłowo trzyma narzędzie piszące.
  • Posługuje się określeniami dotyczącymi kierunków i położenia przedmiotów w przestrzeni: przed siebie – za siebie… , daleko – blisko, wyżej – niżej…
  • Wyodrębnia w najbliższym otoczeniu figury geometryczne.
  • Określa wielkość, długość, szerokość przedmiotów.
  • Klasyfikuje przedmioty według: przeznaczenia, wielkości, koloru, długości, grubości, ciężaru.
  • Posługuje się liczebnikami głównymi.
  • Ocenia pojemność naczyń.
  • Określa czas trwania czynności.
  • Zauważa zmiany o charakterze estetycznym w wyglądzie osób, w pomieszczeniach.
  • Zna tańce i piosenki ludowe i narodowe.
  • Zna zwyczaje i obrzędy świąteczne.
  • Swobodnie posługuje się narzędziem malarskim.
  • Samodzielnie wykonuje prace plastyczne.
  • Wyodrębnia różnice między dźwiękami: głośno – cicho, wysoko – nisko, smutno – radośnie.
  • Rozpoznaje piosenkę po nuconej melodii.
  • Rozpoznaje proste instrumenty muzyczne.
  • Śpiewa piosenki poznane w przedszkolu.
  • Tańczy prosty taniec poznany w przedszkolu.
  • Nazywa zawody ludzi z najbliższego otoczenia.
  • Podejmuje działania konstrukcyjne.
  • Zna podstawowe zasady poruszania się po drogach.
  • Rozumie znaczenie sygnalizatora świetlnego.
  • Rozpoznaje miejsca przeznaczone dla pieszych.

Wyprawka dla Malucha

Na pierwsze dni pobytu dziecka w przedszkolu prosimy o przyniesienie:

– pantofli (podpisane)crayons-623067_640

– zapasowe ubranka (majtki, skarpetki, koszulki, spodenki)

– duża poszwa z kocem – 140 x 200 (podpisane)

– cienka piżamka

Pozostałe rzeczy zostaną ustalone na zebraniu organizacyjnym.

Grupa 2 zdjęcie

GRUPA II „MISIE”

Plan pracy gr 2

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE WRZESIEŃ 2019

  1. WITAMY W PRZEDSZKOLU!
  • Zapoznanie się dzieci w obrębie grupy, a także z nauczycielem, salą,
  • Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem;
  • Poznanie pomieszczeń przedszkolnych i ich funkcji;
  • Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i w budowaniu dobrego samopoczucia;
  • Wzbudzanie zaufania do nauczyciela i innych dzieci;
  • Kształtowanie świadomości własnego „ja” oraz orientacji przestrzennej.
  1. BEZPIECZNE ZABAWY W DOMU I PRZEDSZKOLU!
  • Rozwijanie u dzieci zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy;
  • Nauka wymiany jeden do jednego;
  • Kształtowanie pozytywnego, pełnego ciekawości stosunku do książek i literatury dla dzieci;
  • Zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi;
  • Wyrabianie u dzieci poczucia odpowiedzialności za porządek w najbliższym otoczeniu.
  1. TRUDNA PRACA POLICJANTA
  • rozróżnianie uczestników ruchu drogowego: piesi, kierowcy, pasażerowie;
  • poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię;
  • poznanie pracy policjanta – wygląd munduru, narzędzia pracy.
  1. ZDROWIE TO PODSTAWA!
  • Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych;
  • Rozwijanie prawidłowego oddechu, artykulacji i wymowy;
  • Wspomaganie dzieci w werbalnym przekazywaniu myśli i uczuć;
  • Tworzenie warunków do polisensorycznego poznawania świata.

JĘZYK ANGIELSKI:

  • Hello – nauka sposobów witania sie w języku angielskim good morning, good bye, hello)
  • Zabawa do piosenki „Hello – how are you?”
  • Colours – nauka nazw kilku kolorów w języku angielskim (blue, yellow, pink, red)
  • Zabawa do piosenki „One Little finger” oraz „Make a circle”

About the author

Nauczyciel w grupie V