GRUPA 1

Wrzesień 5th, 2014 Brak komentarzy
KOMPETENCJE DZIECKAINFORMACJEZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE

Kompetencje dziecka w wieku 3 lat

Dziecko w wieku 3 lat, rozpoczynające uczęszczanie do przedszkola:
(ogólne zasady, którym odpowiada przeciętny 3-latek)

  • Używa zwrotów grzecznościowych.
  • Pomaga w porządkowaniu zabawek.
  • Określa jednoznaczne postawy: dobry, zły.
  • Posługuje się umiarkowanym głosem.
  • Samodzielnie korzysta z toalety.
  • Kulturalnie spożywa posiłki.
  • Samodzielnie ubiera się i rozbiera.
  • Odpowiednio reaguje na sygnały.
  • Naśladuje chód zwierząt.
  • Swobodnie biega w grupie.
  • Wchodzi po schodach.
  • Nazywa dary różnych pór roku.
  • Określa zjawiska charakterystyczne pór roku.
  • Rozpoznaje wybrane zwierzęta.
  • Nazywa wybrane rośliny.
  • Nazywa części ciała.
  • Swobodnie prowadzi rozmowę z nauczycielką.
  • Wypowiada się na temat obrazka.
  • Znajduje na ilustracjach określone przedmioty.
  • Recytuje poznany wierszyk.
  • Porównuje dwie takie same zabawki.
  • Dobiera obrazki w pary.
  • Składa obrazek pocięty na trzy elementy.
  • Poprawnie trzyma pędzel i kredkę.
  • Używa określeń: przód – tył, góra – dół, bok.
  • Rozumie określenia: na – pod, wysoko – nisko, za, obok.
  • Stosuje określenia: duży, mały, gruby, cienki, krótki, długi.
  • Klasyfikuje zabawki ze względu na kolor i wielkość.
  • Porównuje liczebność zbiorów i stosuje określenia: dużo, mało, tyle samo.
  • Posługuje się liczebnikami: jeden, dwa.
  • Ocenia pojemność: mało, dużo.
  • Określa czas: długo, krótko.
  • Dostrzega różnice między zabawkami.
  • Określa dźwięk: cicho – głośno.
  • Różnicuje wrażenia dotykowe: ciepły – zimny.
  • Stosuje określenia: porządek, bałagan.
  • Odróżnia głosy: męski, żeński.
  • Rozróżnia dźwięki pojazdów.
  • Rozróżnia dźwięki instrumentów muzycznych: pianino, bębenek.
  • Śpiewa prostą piosenkę.
  • Nazywa urządzenia elektryczne: odkurzacz, robot kuchenny, pralka, żelazko.
  • Wznosi proste budowle z klocków.
  • Wie, gdzie dzieci mogą się bawić, a gdzie nie.
  • Przestrzega zasady obowiązujące w przedszkolu.

Wyprawka dla Malucha

Na pierwsze dni pobytu dziecka w przedszkolu prosimy o przyniesienie:

– pantofli (podpisane)crayons-623067_640

– zapasowe ubranka (majtki, skarpetki, koszulki, spodenki)

– duża poszwa z kocem – 140 x 200 (podpisane)

– cienka piżamka

Pozostałe rzeczy zostaną ustalone na zebraniu organizacyjnym.

Grupa 1 zdjęcie

GRUPA 1 „BIEDRONKI”

Pierwsze dni w przedszkolu

Drodzy Rodzice!

Wasze dziecko idzie po raz pierwszy do przedszkola. Jesteście pełni obaw. Czy da sobie radę? Jeśli do tej pory nie zaczęliście przygotowywać dziecka do przedszkola, postarajcie się to teraz nadrobić. Do pierwszego września zostało już nie wiele czasu. Rozstanie z mamą jest dla trzylatka dużym przeżyciem. Ale to nie dramat. Pod warunkiem, że dziecko będzie na nie przygotowane. Jak ułatwić mu start w przedszkolu?

1. Staraj się jak najwięcej mówić o przedszkolu. Pamiętaj, że jest to dla trzylatka pojęcie zupełnie abstrakcyjne. Musisz powiedzieć dziecku, że będzie mogło się tam bawić z kolegami, rysować, lepić z plasteliny, że będą duże sale, zabawki. Powinnaś je też uprzedzić, że mogą się zdarzyć kłótnie. Jeśli będzie Ci zadawało pytania, nie pozostaw żadnego z nich bez odpowiedzi.

2. Dziecko musi wiedzieć jak wygląda jego przedszkole. Przyjdź z nim na spotkanie adaptacyjne.

3. Nie kupuj sama rzeczy, których dziecko będzie potrzebowało w przedszkolu. Wybierzcie się razem na zakupy – pozwól, żeby wybrało kapcie czy worek.

4. Jeśli Twój maluch nie miał do tej pory kontaktu z rówieśnikami, postaraj się to nadrobić. Zaproś do siebie znajomych z dziećmi albo wybierzcie się na plac zabaw. Postaraj się, żeby dzieci bawiły się bez Twojego udziału.

5. Sprawdź, czy Twoje dziecko potrafi samodzielnie wykonywać proste, codzienne czynności: zakładać czapkę, sweter, wkładać kapcie, jeść łyżką i widelcem, czy poradzi sobie w toalecie. Jeśli okaże się, że ma z czymś problemy, poćwiczcie razem. Chwal je za każdy, nawet najmniejszy sukces.

6. Jeśli do tej pory dziecko nigdy nie rozstawało się z domem, zostaw je na godzinę czy dwie u dziadków lub znajomych. To ważne, gdyż w przeciwnym razie przedszkole będzie mu się kojarzyło z pierwszym rozstaniem.

7. Nie zamartwiaj się, że dziecko idzie do przedszkola, nie bój się, że nie da sobie rady. Ono od razu wyczuje Twoje nastroje i będzie negatywnie nastawione do tego nowego etapu w swoim życiu.

Rady na pierwsze dni

  • Nie przeciągaj pożegnania w szatni. Pomóż się dziecku rozebrać, daj mu jego ulubioną maskotkę, pocałuj na do widzenia i wyjdź.
  • Nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu. Jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedzało, że łzami można wszystko wymusić. Bądź konsekwentny.
  • Nie obiecuj: jeśli pójdziesz do przedszkola, to dostaniesz lalkę. Kiedy będziesz odbierała je z przedszkola, możesz dać mu jakiś malutki prezencik ale nie może to być forma przekupywania.
  • Kontroluj się co mówisz. Zamiast: już możemy wracać do domu, powiedz: teraz idziemy do domu. To niby niewielka różnica, a jednak pierwsze zdanie ma negatywny wydźwięk, sugeruje, że przedszkole jest dla dziecka sytuacją przymusową, drugie – nie.
  • Nie wymuszaj na dziecku, żeby zaraz po przyjściu do domu opowiedziało co wydarzyło się w przedszkolu. To powoduje niepotrzebny stres.
  • Jeśli dziecko przy pożegnaniu płacze, postaraj się żeby przez kilka dni odprowadzał je mąż. Rozstania z tatą są często mniej bolesne.
  • Uwierz w to, że Twoje dziecko szybko upora się z tą nową dla niego sytuacją. Zaufaj wykwalifikowanemu personelowi przedszkola. Myśl pozytywnie!

Plan pracy gr 1

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ 2019

  1. Pierwszy raz w przedszkolu
  • Podawanie informacji o sobie.
  • Rozwijanie samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych
  • Poznawanie swojej sali przedszkolnej i znajdujących się w niej zabawek.
  • Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnych szacunku i akceptacji.
  • Zachęcanie do wspólnej zabawy, śpiewania i tańczenia.
  • Umuzykalnianie dzieci.
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez proste prace plastyczne.
  • Wdrażanie do przestrzegania przyjętych zasad grupowych.
  1. Bawimy się razem
  • Nadanie nazwy grupy.
  • Podejmowanie prób wspólnych zabaw.
  • Zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy.
  • Wdrażanie do stosowanie zwrotów grzecznościowych.
  • Zachęcanie do spontanicznego poruszania się przy muzyce.
  • Zachęcanie do wspólnego śpiewania.
  • Utrwalanie nazw części ciała.
  1. Jesteśmy bezpieczni
  • Poznawanie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze.
  • Zapoznanie z sygnalizacją świetlną i niektórymi znakami drogowymi.
  • Uczestniczenie w spacerze po okolicy przedszkola.
  • Zapoznanie z zawodem policjanta.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Wdrażanie do stosowania zasad bezpieczeństwa również w sali przedszkolnej i na podwórku.
  • Rozwijanie logicznego myślenia.
  1. Nadeszła Pani Jesień
  • Poznanie oznak jesieni w przyrodzie.
  • Zapoznanie z darami jesienie.
  • Poznanie wybranych drzew występujących w Polsce.
  • Rozpoznawanie jesiennych kolorów.
  • Rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmu.
  • Tworzenie jesiennego kącika przyrody.

JĘZYK ANGIELSKI

  • „Hello” – nauka witania się w języku angielskim
  • „Go and stop” – zabawy przy muzyce
  • „Colours” – utrwalenie nazw wybranych kolorów w języku angielskim (yellow, red, green, blue)
  • Zabawa do piosenki „Hallo, hallo”, „Baby Shark” oraz „In and Out”

 

About the author

Nauczyciel w grupie V